Despre cazare, reguli, mancare si rumani in afara – Viena 1
Austria

ian. 8, 2022

Hotelurile din Viena si Budapesta ( un articol despre Budapesta in curand ) de 3 stele sunt oribile, incomparabil cu ce gasesti la noi si zic asta in cunostinta de cauza, nu din auzite ori povesti. Noi le-am ales sa fie aproape de centru. La Budapesta mizeria era la ea acasa : pilota cu rotocoale galbene, molii gigant, par la baie de zici ca, ” doar ce iesisem eu de la dus”, paianjeni peste tot, mobila roasa dadea sa cada , iar tocurile de la geam scorogite parca fusese abandonat hotelul si doar ce intrase in circuit. La mic dejun, aceleasi obosite de cereale, de zile intregi, de se asezase praful pe ele. Hoteluri fara balcoane de am facut scurta , iesind la tigara.Cand am plecat din tara, am comentat micul dejun de la un hotel din Arad ca avea uleiul de luni de zile , ranced ,in oliviera…peste tot indolenta, nu doar la noi.

La Viena nici nu-ti dadeai seama ca stai in hotel. M-am simtit ca-n adolescenta. La 21 inchideau receptia , gradina , care era superba , dar lasata in paragina si daca nu puneai capul in locatia respectiva , nici n-ai fi crezut ca te afli intr-un hotel, hotel care prin anii 90 cu siguranta ca a fost fabulos , dar si acesta ,decazut. Avantaj ca era langa metrou si dupa 3 statii ajungeai la Schombrunn.

Parcari in Viena la 3 euro ora. Asa ca, romanasii sa nu se mai planga, ca n-au nici un drept cand vin vara, la mare. Ne-am parcat masina la iesire din oras la 4 euro pe zi si am fost mai mult decat multumiti.

La noi vara, scandal , circ , daca oferi cazare vin cu doua masini si inchiriaza o camera. Nu se sta la discutie , acolo. Vine politia si-ti da amenda ,fara replica.

La 15 se face intrarea in hotel, la 10 dimineata, iesirea.

Nu intereseaza pe nimeni ca vii tu noaptea de pe drum si vrei intrare la prima ora si sa pleci la 21- ciupeala romaneasca de inca o zi.

Nu intri in hotel fara masca si aceea doar FFP . Nu intereseaza pe nimeni problemele tale de sanatate. Te conformezi, altfel stai acasa !!!

Am simtit in sfarsit, ca am si eu niste drepturi , ca si vaccinata . N-am comentat niciodata pe fb despre asta ca sa nu intru in polemici , ca nu-s nici medic , nici n-am trecut prin boala, ca m-am ferit cat am putut, nu-s nici strungar sa vorbesc despre genom ori nanoparticule.

Mancarea aici e sarata, foarte sarata, excesiv de sarata…de fapt aici, lingi sare…sare cu „mezel”, sare cu cascaval . Pentru asta , micul lor dejun comandat la 15 euro , am renuntat si am mancat pe strazi. Pentru ce sa ofer 30 de euro dimineata ? Pentru un mic dejun la Lidl supraevaluat?

Taranco , mananci pe strada , mi-a zis partenerul meu!

Raspunsul meu a fost : Ahaa!!!

Mancam pe strada ca vreau sa-mi savurez Schombrunnul toata ziua si tu vei face acelasi lucru.

Am facut greseala sa pun gura iar pe mancare chinezească. O imputiciune de supa transparenta, acra, gelatinoasa , sarata cu dovlecei, parizer si fire de piept de pui. Dintr-un piept de pui cu siguranta hranesti nu 100 de chinezi…1000. si acum, cand stau invelita pe canapea ,cu cele 3 jivine pe mine si-mi beau cafeaua mea minunata, la ibric, imi vine sa-mi iau degetele de pe telefon si sa- mi le arunc pe gat, doar cand imi amintesc….

Asadar, am vrut sa mancam la celebrul Figlmuller din Viena , celebrul ” snițățăl”. Ne-am asezat la coada , cumintei sa ne asteptam randul . Bine ca, ne-am uitat pe net. Eram in 25 septembrie si pentru 28 septembrie aveau doua mese libere. In fata, noastra o romanca isi facea selfie, aranjandu-si buzele injectate, in timp ce copiii calareau cladirea istorica , iar sotul ,cu adidasii lui rosii o sorbea din priviri, lasand si el copiii de izbeliste.

-Hai, Stefan sa cautam altceva , dar la turci numai vreau sa mananc !!!

supa chinezeasca
Asa zisa „supa” chinezeasca…

Asa ca, ne-am pus la coada, la unul din restaurantele cu traditie din Viena. Am gasit halca de carne, ” snițățăl” si bere usoara si dulce.

Acolo, erau sute de oameni, toti vaccinati si chiar a fost un loc ,in care m-am simtit in siguranta. Din tara, aveam informatii putine ,doar de la mama, ca am refuzat in acest concediu sa citim ziarele ori notificarile de pe telefon. Ni le-am oprit intentionat .

Asa ca, ma bucur din suflet, ca si in Romania a fost luata decizia de a controla restaurantele ,daca primesc vaccinati ori ba.

Pentru prima data, in scris ma exprim, fara sa-mi pese de polemici ori comentarii ca m-am saturat de drepturile lor, spunand ca:

– Nu-mi doresc sa mai stau in preajma persoanelor nevaccinate !!!!

Nu-mi pasa de argumentele lor , numai vreau sa aud si sa inteleg nimic si pe nimeni !

Asa ne-am asezat la masa si am savurat un ciolan de porc, specialitatea casei, alaturi de un snitel vienez. Berea a curs usor si a stins setea ce ne mistuia.